Totul despre Google AdWords - Cum implementezi campanii eficiente?

adwords

Google AdWords este, in prezent, unul dintre cele mai popular servicii de advertising din lume, intrucat exista un numar extrem de mare de website-uri si indeosebi webmasteri. De regula, acest serviciu este utilizat pentru campanii plata-pe-clic, din englezescul “pay-per-click”, ce presupune crearea unor reclame si postarea lor pe website. Astfel, pentru fiecare persoana care face click pe una dintre reclame, webmaster-ul respectiv primeste o suma de bani in contul sau Google.


In majoritatea cazurilor, sumele primite sunt stabilite in functie de anumite aspecte, precum popularitatea cuvintelor cheie, nisa, etc. Spre exemplu, webmasterii care publica reclame in nise cunoscute, precum sanatate sau frumusete, vor obtine o plata mult mai mare, care poate merge pana la $2 (aproximativ 6.40 RON), in comparatie cu webmasterii care aleg cuvinte cheie mai putin populare. In prezent, nu exista o limita pentru numarul campaniilor de advertising pe care un webmaster le poate porni folosind acest serviciu, ceea ce va duce in mod automat la mai multe sanse de a genera trafic si a creste numarul vizitelor sau al vanzarilor, daca este cazul.

Cum poti construi o campanie eficienta?
Simpla constructie a unei campanii de advertising de tip pay-per-click nu te va ajuta sa obtii rezultatele dorite. Pentru a construi o campanie eficienta folosind Google AdWords, este absolut necesar sa ti seama la urmatoarele aspecte, care vor avea o influenta extrem de importanta asupra rezultatelor obtinute.

adwords

Studiaza atent cuvintele cheie
Cuvintele cheie reprezinta fundatia unei campanii pay-per-click eficiente, motiv pentru care ele necesita un studiu atent si elaborat. Este necesar sa tii cont de cuvintele cheie pe care le-ar folosi, in mod normal, o persoana pentru a gasi serviciile, produsele sau informatia oferita pe website-ul tau. Este important sa aloci cateva ore acestui studiu pentru a putea fi sigur/a ca vei face alegerile corecte in privinta cuvintelor cheie, de aceea este recomandat sa iti eliberezi cateva ore din programin acest sens.

Fa un studiu asupra competitiei
Din nefericire, exista multi webmasteri care incearca din rasputeri sa porneasca, la randul lor, campanii eficiente, si de aceea trebuie sa faci un studiu asupra competitiei, de asemenea. Astfel, vei putea vedea strategiile de advertising utilizate de concurenta pentru a atrage potentialii cumparatori, ceea ce iti va permite sa implementezi strategii mult mai eficiente. Tool-uri (instrumentele) precum iSpionage te pot ajuta foarte mult in acest sens, de aceea este bine sa te bazezi pe ele pentru a obtine informatii corecte si precise.

Efectueaza un studiu de piata
Pentru a-ti atrage potentialii vizitatori sau cumparatori, efectuarea unui studiu de piata te poate ajuta sa intelegi mult mai bine cuvintele cheie care vor fi utilizate, precum si mentalitatea web surferilor. Un sfat foarte bun este studiara unor review-uri sau pareri online, pentru a le putea identifica nemultumurile si, in consecinta, pentru a dezvolta campanii ce le pot satisface nu doar necesitatile, ci si dorintele. Studiaza atent fiecare aspect ce tine de audienta ta, astfel incat sansele de a-ti atinge scopurile sa creasca simtitor.

Atunci cand pornesti o campanie Google AdWords, sansele de reusita sunt foarte mari, si de aceea trebuie sa faci tot ceea ce este posibil pentru a-ti asigura reusita.

de Radu Maxim
in AdWords

Alte postari din categoria AdWords