Cele mai comune strategii black hat SEO pe care trebuie sa le eviti

black hat

Utilizarea celor mai potrivite strategii SEO este, pentru multi webmasteri, o corvoada. Datorita numarului extrem de ridicat de website-uri existente, sunt necesare o multitudine de schimbari si imbunatatiri pentru ca un website anume sa devina mai vizibil si mult mai popular. Intrucat acesta este un concept destul de nou aparut in Romania, informatia deja publicata este minima, ceea ce face explorarea celor mai potrivite strategii aproape imposibila. In acest nou articol, ne propunem sa va prezentam cele mai comune strategii de tip “black hat” de care webmasterii trebuie sa se fereasca sub orice chip.

1. Umplutura de cuvinte cheie – sau, in doua cuvinte, “keyword stuffing”

Una dintre principalele strategii black hat SEO este asa-numita 'umpltura de cuvinte cheie’, termen venit din englezescul “keyword stuffing”. Prin acesta se intelege o densitate mult prea ridicata a cuvintelor cheie intr-un anumit numar de cuvinte. Pe cand o densitate de doar 2% per 500 de cuvinte este potrivita si chiar recomandata, o valore mai ridicata, ce depaseste 4%, este considerata keyword stuffing, ceea ce va duce la degradarea website-ului respectiv din pozitia sa actuala. De retinut este faptul ca webmasterii trebuie sa aiba grija in privinta modului in care ei introduc cuvintele cheie in continut. Pentru ca strategia de optimizare utilizata sa fie eficienta, este necesar ca aceste cuvinte cheie sa para cat mai naturale in context si nu adaugate pur si simplu, facand, astfel, scopul lor foarte usor de ghicit.

b9fb9d37bdf15a699bc071ce49baea53139746498661.jpg

2. Plagiatul

De regula, plagiatul, fie in totalitate, fie partial, fie sub forma de “article spinning” (care se refera la schimbarea ordinei cuvintelor si inlocuirea lor cu sinonime), este considerat una dintre principalele strategii black hat. O multime de webmasteri aleg sa plagieze continutul publicat pe alte website-uri pentru a evita efortul si timpul necesar redactarii unui continut nou si original, rezultand, astfel, in penalizare. Indicat este sa eviti plagierea continutului publicat pe website-ul tau, astfel incat originalitatea posturilor sa-ti permita sa obtii o vizibilitate mai ridicata. Poti incorpora si citate (“quotes”) daca este necesar, insa numai in cazul in care incluzi sursa lor, precum si un link de referinta catre pagina/paginile de unde le-ai preluat.

b4ae0608c0f067077a3964bc43111f69139746514825.jpeg
3. Spam in sectiunea de comentarii

De multe ori, webmasterii aleg metode inadecvate de a face reclama website-urilor lor. Printre acestea se numara si spamul in sectiunea de comentarii, care presupune adaugarea unor comentarii pe alte website-uri, in care sunt incluse legaturi (link-uri) catre website-ul pe care acestia il detin. In marea majoritate a cazurilor, motoarele de cautare, precum Google si Yahoo!, reusesc sa identifice aceste atentate de a face reclama unui website si de a creste numarul de backlink-uri, rezultand in penalizarea si chiar banarea website-ului in cauza.
0a87f77873be0ce388f9eeb40f476917139746531605.jpg
4. Cuvinte cheie nerelevante

O alta strategie black hat SEO este inserarea unor cuvinte cheie care nu sunt deloc relevante continutului publicat pe un website. Un exemplu este inserarea keyword-ului “cum se fabrica painea” intr-un articol ce dezbate problema efectului de sera. In mod evident, motoarele de cautare vor califica acest procedeu drept black hat, penalizand website-ul pana la reducerea vizibilitatii sale in totalitate. Banarea este consecinta cea mai nefasta in urma utilizarii unor cuvinte cheie total nerelevante, ceea ce va duce la eventuala inchidere a website-ului.

 277fe68eca6d405bd1b46dcd4b98ba45139746542823.jpg

de Radu Maxim
in SEO

Alte postari din categoria SEO