Ce înseamnă optimizare seo?

SEO, sau mai bine spus serviciile de optimizare SEO, sunt unele dintre cele mai căutate servicii ale zilelor noastre. Practic nu există un alt segment de piaţă în care să poată fi constatată o creştere mai mare de vânzări decât în acest nou domeniu al prestărilor de servicii. Orice afacere prezenţă în mediul online are nevoie de această unealtă, indiferent de poziţia în clasamentele utilizatorilor sau de strategiile implementate până la acest moment pentru creşterea vânzărilor. Deşi multe persoane consideră în mod eronat că pot "supravieţui" în mediul online chiar şi fără optimizare seo, acest lucru este total neadevărat, iar ipoteza este certificată chiar de către reprezentanţii motoarelor de căutare în sine.

Când vorbim despre optimizare seo în mod automat ne ducem cu gândul la un singur lucru. Cuvinte cheie sau keywords. În mod clar cu toţii am auzit de acest concept, nu-i aşa? În jurul cuvintelor cheie gravitează majoritatea activităţii online, iar antreprenorii au ajuns să intuiască foarte bine acest lucru. Tocmai de aceea foarte multe dintre firmele prezente pe internet funcţionează foarte bine cu ajutorul unor firme de seo care le implementează strategii elaborate menite să crească traficul către acele site-uri.

Optimizarea seo are mai multe laturi pe care este bine să le utilizăm la maximum de potenţial. Deosebim astfel strategii de seo on page, cele includ dealtfel şi utilizarea cuvintelor cheie, şi strategii de seo off page, cele care ţin de utilizarea tag-urilor, şi a linkurilor externe.

Luând separat cazul strategiei de optimizare on page vom constată faptul că motoarele de căutare apreciază foarte mult acest aspect. Acest lucru poate fi verificat prin simpla căutare a cuvintelor cheie folosite în fereastră search a browser-ului nostru. Singura condiţionare pe care trebuie să o respecţi, cea care dealtfel poate influenţa rezultatele căutării constă în delogarea de pe contul de e-mail sau de pe numele de utilizator al site-ului pentru care se face verificarea.

Seo on page vizează aşadar utilizare cuvintelor cu relevanţă maximă pentru site-ul tău. Fie că este vorba despre şuruburi de strângere, fie că vorbim despre vânzări de flori speciale, orice domeniu are la baza anumite caracteristici, denumite generic ţinte.
Ţintă această reprezintă de fapt categoria de oameni cărora ne adresăm. Fireşte fiecare utilizator are modul sau de căutare şi tocmai de aceea o analiză detaliată îţi poate spune care este comportamentul fiecărui potenţial client în parte în ceea ce priveşte căutarea.

Cuvintele cheie sunt inserate în documente, în numele pozelor postate sau în fişiere video, cele care în final poartă denumirea de conţinut. Conţinutul însă trebuie să respecte nişte cerinţe, cum ar fi cele ce ţin de unicitate, corectitudine şi relevanţă.
Optimizarea seo, deşi pare a nu mai avea secrete, încă mai are multe aspecte ce aşteaptă să fie descoperite. Important însă este că acestea să poată fi descoperite împreună cu firmele care fac acest lucru la modul profesionist şi nu de către noi înşine, în puţinul timp liber de care dispunem. Trebuie să ne gândim întotdeauna că în joc se află viitorul afacerii noastre, iar pentru aceasta, o companie profesionistă de seo chiar ne-ar putea servi că un real ajutor.

de Radu Maxim
in SEO

Alte postari din categoria SEO