Cât de mult ne ajută Google Adwords?

Ne-am întrebat de foarte multe ori în ce constă de fapt utilitatea serviciilor Google Adwords şi de ce încă foarte multe persoane continuă să apeleze la acestea. Dacă facem un survey rapid vom conştientiza de fapt necesitatea fiecărui utilizator de a se poziţiona în fruntea clasamentului Google iar acest lucru poate veni ca o explicaţie pentru gradul mare de utilizare a platformei de promovare online.

Totuşi, în ce măsură ne ajută Google Adwords în demersurile noastre şi cât înclină balanţă spre dezavantaje, procentual vorbind? Fireşte, nu vom aduce în discuţie raportul dintre Google Adwords şi brandurile deja cunoscute deoarece este de la sine înţeles faptul că promovarea acestor nume nu se mai realizează prin platforme care oferă anunţuri plătite. Şi totuşi, la începutul existenţei lor se prea poate că şi ele să fi făcut acest lucru, iar rezultatul să fie poziţionarea lor de acum.

Vrei să ajungi şi tu precum numele pe care deja toată lumea le cunoaşte ca şi branduri, spre exemplu Nike, Coca Cola sau alte mărci cunoscute? Nimic mai simplu. Pleacă de la zero şi vei simţi diferenţa. Foloseşte SEO şi Google Adwords, luate separat, dar şi prin întrepătrundere şi vei simţi diferenţa. Iar dacă te întrebi dacă acest lucru poate fi real, ei bine poate că înainte ar trebui să te documentezi în ceea ce priveşte avantajele acestor unelte.

Avantajul platformei Google Adwords constă în faptul că, o dată plătit, anunţul tău va rula pe durata zilei cu un grad de maximă vizibilitate. Da, faptul că anunţul este plătit poate fi considerat un dezavantaj, însă până la atingerea anumitor performanţe doar prin metode de optimizare SEO va mai trece ceva vreme. Este important să te foloseşti de fiecare resursă în parte, chiar dacă aceasta ar putea să îţi solicite un mic efort de timp sau unul financiar.

Un alt avantaj al acestei platforme de promovare constă în uneltele de analiză pe care aceasta o oferă utilizatorilor. Facem referire aici la intrumentele de analiză statistică, cele care îţi pot da date preţioase cu privire la comportamentul utilizatorilor sau referitoare la nevoile lor. Modul în care aceştia caută informaţia pe internet folosindu-se de cuvinte cheie, recurenţa lor şi timpul petrecut în site-ul tău sunt indicatori preţioşi mai ales în cazul unei analize statistice în scopul dezvoltării.

Google Adwords lucrează în paralel cu anumite instrumente de analiză precum Google Analytics, cele care au de fapt şi proprietatea de a înregistra absolut orice modificare petrecută în site-ul tău în ceea ce priveşte traficul generat de către utilizatori. Vei constata astfel că vei găsi în site-ul tău trafic provenit din diverse colţuri ale ţarii sau chiar ale lumii.

În mod cert Google Adwords îşi găseşte încă utilitatea în rândul utilizatorilor. În ciuda unor sume de bani, aceştia îşi pot asigura un loc într-un clasament dominat într-adevăr de cei mai buni. Dacă şi tu îţi doreşti să te numeri printre aceştia atunci poate că ideea de a investi în Google Adwords nu reprezintă chiar aşa o mare utopie. Alege şi tu să fii primul indiferent de cât de bună pare să fie concurenţa în raport cu performanţele tale.

de Radu Maxim
in AdWords

Alte postari din categoria AdWords